Загружаю…
Зберегти українську землю для наших нащадків!
З приводу позачергових парламентських виборів 2019 року
Порівняння варіантів управління багатоквартирним будинком
Як захистити свої інтереси при здачі земельного паю в оренду
«Одна на всех, мы за ценой не постоим»…
Приклад високого професіоналізму й справжнього патріотизму
Полтавський землезнавчий старт В. Вернадського
Посівний календар на 2018 рік
Календар фаз Місяця на 2018 рік
Ранкові звички, що призводять до набору ваги

Статей: 5277
Коментарів: 1579
Людей на сайті:2

Землю – спекулянтам

Автор: Олександр ПАЛІЙ

Дата: 2012-04-26

Саме так оцінює суть законопроекту «Про ринок земель» відомий політолог Олександр ПАЛІЙ, «УП». (Подаємо скорочено).

Як заявив лідер фракції ПР О. Єфремов, не ухвалення владного законопроекту про ринок земель вигідне лобістам інтересів іноземців: "Складається враження, що після того, як прибрали норму про неможливість придбання землі для іноземних громадян, цей закон одразу припинив усіх влаштовувати".

Однак даний законопроект "Про ринок земель" за авторства регіонала Г. Калетніка та інших, по суті, ніяк не забороняє власність іноземців на землю в Україні.

Адже, по-перше, земля несільськогосподарського призначення може бути власністю будь-кого, хоч іноземців, хоч осіб без громадянства (зміни до ст. 82 Земельного кодексу, закладені в законопроект "Про ринок земель" Калетніка).

По-друге, профіль використання землі може бути змінений через 10 років (ст. 22 проекту). Це означає, що купивши задешево, без конкуренції з боку іноземців землю сільськогосподарського призначення нині, уже через 10 років її можна буде легально продати іноземцям за зовсім інші гроші.

Нарешті, найголовніше, іноземці, іноземні юридичні особи і особи без громадянства, за законопроектом Калетніка, матимуть повне право довгострокової оренди земель.

Продаж права оренди, закладений у законопроект, фактично означає продаж землі під іншою назвою. "Об’єктами ринку земель є: …право оренди земельної ділянки на встановлений строк оренди або право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) та право користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій)" – ст. 3 проекту.

На практиці право довгострокової оренди майже нічим не відрізняється від права власності. Урядовці заявляли про намір уможливити процедуру розриву договору оренди з боку власника землі, але в результаті "забули" це записати в законопроект.

Також у проекті записали, що продаж земельної ділянки не припиняє дії договору оренди (ст. 21). Тому розмови про обмеження іноземцям володіти землею є лише розмовами для електорату.

Проте найголовніший парадокс проекту закон "Про ринок земель" у тому, що насправді повноцінного ринку земель - не запроваджує. Адже, по-перше, проект уможливлює неконкурентний продаж земель як земель несільськогосподарського, так і сільськогосподарського призначення, причому без жодних прозорих критеріїв, коли саме здійснювати такий продаж.

Органи влади матимуть можливість продавати землі через різні процедури – цілком без конкурсу, на аукціонах, без аукціонів у формі конкурсу. "Розширення складу органів, що здійснюють розпорядження землями державної власності, за рахунок центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, виглядає недостатньо обґрунтованим", - такий висновок Головного експертного управління Верховної Ради.

Це з точки зору логіки й ефективності – необґрунтоване, а якщо з точки зору створення корупційних синекур – то цілком може бути. По суті, це означає утворення грандіозної корупційної годівниці, фактичне планування втрат державних коштів на десятки і сотні мільярдів.

По-друге, в законопроекті для простої людини вкрай утруднено продаж своєї ділянки на земельних торгах і отримання за неї справедливої ціни. Процедура торгів гранично забюрократизована й організована так, щоб бути максимально дорогою. Власник землі змушений буде продавати її через виконавця торгів, тобто юридичну особу, яка має ліцензію на проведення земельних торгів та уклала з організатором договір про проведення продажу її на земельних торгах.

При цьому "організатор установлює винагороду виконавцю у розмірі 5% сумарної стартової ціни лотів, що виставлені на аукціон, але не більш як 3500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. Винагорода складається з видатків на організацію та проведення аукціону та прибутку виконавця" (ст. 43). "Не хіло" – заробити 5% вартості землі на рівному місці, за одні лише папірці і погодження?

Людині для того, щоб організувати аукціон, необхідно надрукувати повідомлення одразу в друкованих ЗМІ загальнодержавної, регіональної та місцевої сфери, а також на сайті органу з питань земельних ресурсів. Уявляєте собі селянина, який місяцями чекає синхронного виходу "Голосу України", обласної газети та місцевих "Вістей Голопуп‘янська"?

Проект переповнений такими "цінними" корупціогенними функціями, як сертифікація, рецензування, навчання, відбір, створення експертних рад тощо. Зрозуміло, все це ляже на кінцеву вартість землі.

Декларативно оголошено, що консолідація земель проводиться на добровільній основі. Проте в самому тексті зазначено, що суб‘єкти консолідації зобов‘язані виконувати проекти з консолідації. Така от добровільно-примусова консолідація. По суті, людина може обирати лише спосіб, яким її "консолідують", тобто заберуть її землю.

Влада заявляє, що проект запроваджує обмеження права власності на землю 100 гектарами. Хоча варто було б чітко виписати, що неповнолітні діти теж мають право на свої 100 га, що зробило б дітей "економічно вигідними" - сприяло поліпшенню демографічної ситуації на селі.

Насправді серйозної демонополізації не планується. За ст. 14 проекту "Загальна площа земельних ділянок сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка може перебувати в оренді однієї особи з урахуванням пов’язаних осіб та осіб, пов’язаних з нею відносинами контролю, не може перевищувати 6000 гектарів сільськогосподарських угідь на території одного району та не більше 5% площі сільськогосподарських угідь на території області". По 5% від кожної області – ось і ще одна область у володінні олігархів.

Ще одне нововведення – заснування Державного земельного банку, основним завданням якого є кредитування сільськогосподарських виробників під заставу землі та іншого майна. При цьому, ст. 66 -"Кабінет Міністрів України встановлює у статуті Державного земельного банку порядок формування, функціонування та розпорядження фондом резерву сільськогосподарських угідь Державного земельного банку України". Тобто, все зрозуміло: що б не робила нинішня влада у своїх "реформах" - виходить засіб для розкрадання держмайна.

У законопроекті не створено жодних перепон для припинення спекуляції землею. Але кому з депутатів це потрібно, якщо закон як раз і пишуть, щоб розібрати землю "подешовці" та організувати її спекулятивний перепродаж?

Переглядів: 1107   Коментарів: 0   

Схожі новини:

О. Мороз: «Прийняття такого Закону «Про ринок землі» веде до національної катастрофи»

Земельная реформа: селянам оставили кладбища и скотомогильники

Земля - оптом или в розницу?

Нав'язані селянам реформи не стали основою їх добробуту

Приватизація землі без її інвентаризації – головна причина безладдя у землекористуванні

Олександр Мороз: Земля - чиє багатство?

Нема ладу у землекористуванні – не буде ладу і в державі

Особливе знущання над основним національним багатством

«Замануха» для людей

Комуністи Симоненко ініціюють «дерибан» української землі

Ринок землі в Україні: три можливі моделі запуску та їх наслідки

Зберегти українську землю для наших нащадків!

Позиція СПУ: захистити інтереси селян, зберегти землю – основне національне багатство!

Додати коментар:

Введіть суму чисел

Loading
Не дамо знищити нашу партію!
Вірус проектів чи злий умисел?
А ми вам вірили…
Політвиконком СПУ дав оцінку діям ''ліквідаторів''
Наш курс – збереження і відродження СПУ
Чи підтримуєте ви створення єдиної Помісної Автокефальної православної церкви в Україні?
Чи вірите ви в те, що винних у розстрілах на Евромайдані покарають?
Прес-конференція "Соціалістична партія України: нове керівництво, програма та плани щодо місцевих виборів"

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

При використанні матеріалів сайту посилання на
прес-службу СПУ та www.spu.pl.ua обов'язкове