Загружаю…
Зберегти українську землю для наших нащадків!
З приводу позачергових парламентських виборів 2019 року
Порівняння варіантів управління багатоквартирним будинком
Як захистити свої інтереси при здачі земельного паю в оренду
«Одна на всех, мы за ценой не постоим»…
Приклад високого професіоналізму й справжнього патріотизму
Полтавський землезнавчий старт В. Вернадського
Посівний календар на 2018 рік
Календар фаз Місяця на 2018 рік
Ранкові звички, що призводять до набору ваги

Статей: 5277
Коментарів: 1579
Людей на сайті:1

З приводу Закону України ''Про добровільне об’єднання територіальних громад''

Автор: Олена ДМИТРЕНКО

Дата: 2015-05-30

Заява Політичного виконавчого комітету Соціалістичної партії України

Керівництво України не втомлюється говорити про необхідність децентралізації  влади, як одного з ключових інструментів створення повноцінного життєвого середовища для кожного громадянина України за стандартами розвинених країн світу.

Одним із першочергових етапів реалізації такої політики називається екстрене виконання Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

Соціалістична партія України послідовно відстоює свої програмні принципи децентралізації влади, наділення представницьких органів місцевого самоврядування реальними повноваженнями й ресурсами, які забезпечують вирішення нагальних проблем самоврядних громад у рамках Європейської Хартії місцевого самоврядування.

Натомість викликає занепокоєння, що прийнятий Верховною Радою України Закон «Про добровільне об’єднання територіальних громад» містить норми, які, по суті, унеможливлюють досягнення проголошеної мети демократичних перетворень в інтересах європейської перспективи України та її народу.

Наведемо лише окремі з них.

1. Закон «Про добровільне об’єднання територіальних громад» передбачає ліквідацію районного поділу України.

Ініціатори адміністративно-територіальної реформи запевняють, що після формування об’єднаних територіальних громад функції нинішніх районних центрів будуть виконувати центри нових громад, що начебто наблизить публічні послуги до людей. Разом з тим влада замовчує, що в такому разі доведеться щонайменше вдвічі збільшити чисельність управлінського апарату й, відповідно, витрати на його утримання. І всі ці витрати ляжуть на плечі новоствореної об’єднаної територіальної громади.

Більше того, у статті 4 Закону, яка визначає основні умови добровільного об’єднання громад, говориться: «Якість та доступність публічних послуг, що надаються в об’єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання».

Але тоді виникає запитання – для чого змінювати чинний адміністративно-територіальний устрій, якщо якість і доступність публічних послуг можуть залишитися такими, як є нині?

2. Результатом виконання Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад» стане ліквідація сільських рад як суб’єктів місцевого самоврядування.

Їхні повноваження планують передати радам об’єднаних територіальних громад. У селі ж залишиться єдина посадова особа місцевого самоврядування – староста. До того ж із не зовсім чітко виписаними повноваженнями, бо, як сказано в Законі, права і обов’язки старости, порядок його звітності, інші питання, пов’язані з його діяльністю, визначатимуться положенням, яке затвердить рада відповідної об’єднаної територіальної громади.

Як би там не було, але наслідком ліквідації сільських рад стане відсторонення мешканців сіл від прийняття важливих рішень, тобто звуження демократичних засад функціювання органів місцевого самоврядування.

Не варто також забувати, що на сьогодні в юрисдикції територіальних громад перебувають лише землі населених пунктів. За таких умов після формування об’єднаних громад абсолютно неможливо забезпечити повсюдність місцевого самоврядування на всій території громади, як того вимагає Європейська Хартія місцевого самоврядування.

Позбавлення громади функцій контролю у сфері земельних відносин надто небезпечно в ситуації, коли все голосніше лунають заклики запровадити вільний ринок землі сільськогосподарського призначення.

Ще одна надзвичайно важлива проблема, на якій слід наголосити. Ліквідація сільських рад зумовить подальшу деградацію села, адже центри нинішніх сільських рад остаточно втратять свою перспективу – точно так, як раніше це сталося з колишніми центрами ліквідованих районів, які з великих селищ і містечок перетворилися на типові зникаючі сільські поселення.

3. Одним із основних аргументів ініціатори адміністративно-територіальної реформи називають т.зв. спроможність нових територіальних громад, яка начебто з’явиться, щойно відбудеться об’єднання.

Що саме Кабмін вкладає в цей термін?

У Методиці формування спроможних територіальних громад зазначено: «Спроможна територіальна громада – територіальні громади сіл (селищ, міст), які в результаті добровільного об’єднання здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства…».

Однак логічно буде запитати: звідки у громади після об’єднання з’являться кошти, щоб забезпечити надання перелічених послуг, якщо зараз у держави на це фінансових ресурсів украй недостатньо?

Відповіді немає. Натомість є підстави припускати, що у такий спосіб влада хоче перекласти всі ці проблеми на новостворювані територіальні громади.

Визначальною проблемою місцевого самоврядування у нинішньому його вигляді є відсутність у представницької влади, яку обирає місцева громада, повноважень і ресурсів, необхідних для виконання своїх першочергових обов’язків – вирішення питань, що турбують людей.

Виходом із цієї ситуації може бути лише кардинальна зміна системи влади, на чому наголошує Соціалістична партія України. Саме з такою метою СПУ ініціювала політичну реформу 2004 р., яка передбачає ліквідацію державних адміністрацій, передачу їхніх повноважень виконкомам, які повинні формуватися обраними місцевими радами.

Немає потреби пояснювати, що реформування системи влади вимагає внесення змін до Конституції, розробки й ухвалення цілої низки законодавчих актів, у тому числі закону про вибори тощо.

Водночас очевидно, що обирати органи місцевого самоврядування без зміни їхніх повноважень – значить бездумно витрачати мільйони державних коштів, яких сьогодні й так катастрофічно бракує.

Натомість влада заявляє, що місцеві вибори обов’язково відбудуться в жовтні, а згідно з Законом «Про добровільне об’єднання територіальних громад» вибори депутатів рад об’єднаних територіальних громад та відповідно сільських, селищних, міських голів будуть оголошуватися обласними радами одночасно з прийняттям рішень про утворення тієї чи тієї об’єднаної територіальної громади.

Тобто що не місяць-два – то й нові вибори…

Замість адміністративно-територіальних переділів сумнівного змісту, які не сприймає народ, керівництву України необхідно нарешті розпочати реальну – не на словах, а на ділі – боротьбу з корупцією, посадовими зловживанням, розкраданнями державного бюджету, врешті-решт зайнятися реформами, які забезпечать піднесення національної економіки, зростання добробуту і благополуччя українських родин.

Олена ДМИТРЕНКО,
перший заступник
Голови Соціалістичної партії України

Переглядів: 1385   Коментарів: 0   

Додати коментар:

Введіть суму чисел

Loading
Не дамо знищити нашу партію!
Вірус проектів чи злий умисел?
А ми вам вірили…
Політвиконком СПУ дав оцінку діям ''ліквідаторів''
Наш курс – збереження і відродження СПУ
Чи підтримуєте ви створення єдиної Помісної Автокефальної православної церкви в Україні?
Чи вірите ви в те, що винних у розстрілах на Евромайдані покарають?
Прес-конференція "Соціалістична партія України: нове керівництво, програма та плани щодо місцевих виборів"

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

При використанні матеріалів сайту посилання на
прес-службу СПУ та www.spu.pl.ua обов'язкове